wtorek, 19 czerwca 2012

Instal - Sonata - Park Jodłowa


Wydaje mi się, że jest to jedno z najbardziej profesjonalnych biur sprzedaży mieszkań!

Panie obsługujące klienta, rzetelne i zaangażowane w to co robią!
Dyrektor finansowy (z którym ustala się szczegóły sprzedaży) – doskonale wyszkolony. Przechodziłem podobne szkolenia negocjacyjne ale na poziomie podstawowym, pan dyr raczej jest na poziomie zaawansowanym. Głównie stosuje technikę „dzielenia tortu”! Czyli dla niewtajemniczonych: „pokrojenie” oferty na detale, opisanie wirtualnej wartości każdego z detali, a później pójście na rękę na drobnostki aby w całości uzyskać zamierzony cel!

Przykładowo: Park Jodłowa w Ignatkach
Inwestycja zakończona 1,5 roku temu, ok. 15 mieszkań nadal pustych! Cena katalogowa 4400 zł/m2
Pan dyr podkreśla walory okolicy – cisza, z dala od zgiełku, ogromną wartość cegły (niemieckiej) – wyjątkowej i ile to oni stracili na walutach przy sprowadzaniu tego towaru, wspaniałą architekturę, jakość części budowlanej, idealny rozkład każdego mieszkania, możliwość zakupu mieszkania bez miejsca parkingowego (aby było taniej…) itp.

Cena po pierwszej rozmowie: za mieszkanie 69 – 72 m2, 3 i 4 piętro (dwu-poziom), 3 albo 4 pokoje, antresole, dwie łazienki 4100 – 4200 zł.m2!
Miejsce parkingowe 15 000 zł
czyli w sumie ok. 302 000 zł – jak dla mnie drogo!
Oczekiwałbym ceny (biorąc pod uwagę lokalizację za miastem) ok. 3700 – 3800 zł/m2 i miejsce parkingowe nie droższe niż 10 000 zł.
Czyli ok. 270 000zł – zważywszy jeszcze na to, że tyle czasu mieszkania stoją puste to rozsądna oferta!

Sonata – bez „och achów” – ceny takie jak na stronie internetowej… czyli mieszkanie 69 m2 kosztuje ok. 300 tys zł plus parking (teraz jest promocja, że parking gratis ale podwyższone są ceny za metr…)
a za mieszkanko ok. 58 m2 trzeba zapłacić ok. 280 000 zł z miejscem parkingowym i piwnicą w cenie!

143 komentarze:

  1. Na Transportowej 13 moja koleżanka zakupiła nowe mieszkanie 72mk cena ok 320tyś. po dużych negocjacjach, płacone gotówką, sama ustawiała sobie ściany (oczywiście nie nośne) mieszkanie jest ładne, miała problem z gazem oraz okna są słabej jakości. A co do spokojnej okolicy w ignatkach to mam wątpliwości bo w tej chwili buduje się tam dwupasmówka która chyba zmieni delikatnie postać rzeczy, często tamtędy przejeżdżam. świetny pomysł z tym blogiem:)

    użytkownik: syla

    OdpowiedzUsuń
  2. o właśnie o takie wpisy proszę, blog będzie oki jeśli deweloperzy się w to wszystko nie wmieszają i nie będą pisać mylących wiadomości! Ale będę stał na straży! Hhe

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś dowiedzaiłem się, że ludzie 3 lata temu, w pierwszym budynku (A) w Ignatkach w parku jodłowa kupowali mieszkania po 4200 zł/m2 z ceny katalogowej 4500! Miejsce parkingowe kosztowało 18 000zł, teraz zaszli na 15 000zł!

    Ale podobno ludzie się zbuntowali i ok. 30 miejsc parkingowych pod budynkiem A stoi pustych! Ludzie oferują dla Instalu ceny 8000 – 10 000zł ale instal idzie w zaparte i nie chcą za tyle sprzedać i od 3 lat mają zamrożone pieniądze bo parking jest prawie pusty!!!

    W budynku A podobno były ogromne problemy z dachem, co w budynku B juz nie wystąpiło…

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuje kupic mieszknanie w Igatkach Park jodłowa, 3-4 pietro, antresola i własnie kolega cos mi wspominał o bardzo duzych problemach mieszkancow z oknami dachowymi ( przeciekaja, wilgoc, grzyb).

      Bardzo prosze o pomoc, i szczere odpowiedzi czy fatycznie takie sytuacje maja miejsce???

      Usuń
  4. jest tam dwóch deweloperów , ja piszę o birkbudie. Najlepiej oglądać mieszkania od strony rzeki bo to południowy zachód, widok lepszy i mniejszy huk dopiero powyżej 4 p. można jechać na budowę jak się dobrze pogada to istnieje szansa że wpuszczą nawet zobaczyć.

    użytkownik: o Jana Pawła przy pominku

    OdpowiedzUsuń
  5. Po ostatecznych negocjacjach z dyr finansowym Instalu, odnośnie mieszkania 2-poziomowego w Ignatkach, pow. 72,02m2, bez piwnicy, na dole: kuchnia, wc i 2 pokoje, na górze: duża łazienka, możliwość zrobienia 2 sypialni (póki co otwarta przestrzeń)

    cena zaproponowana 4000 zł/m2 + miejsce w hali garażowej 15 000zł
    w sumie: 288 000 + parking = 303 000zł

    do decyzji prezesa, prezes zdecydował, że za wszystko: 305 000zł

    Dziekuję, rezygnuję z tej oferty!!! Liczyłem na niższą cenę.

    OdpowiedzUsuń
  6. A słyszeliście, że na tej hałdzie ziemi za Jodłową, od strony Księżyna jest teren/grunt Instalu i tam też będzie blok!!!

    Nie będzie już tak cicho i kameralnie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Instal - Sonata
    Ceny cenami, ale umowa w Sonacie jest nie do przyjęcia przez szanującego się klienta, a pan dyrektor nie chce negocjować warunków umowy, ceny owszem, ale umowy nie. A w umowie zapisy, że mogą ci okna zasłonić reklamą, że za opóźnienie z oddaniem budynku nie ma kary, natomiast ty za wpłatę transzy masz karę. Ogólnie po konsultacji z prawnikiem odradził nam podpisanie umowy. Dyrektor instalu zaproponował więc, żeby mój prawnik i jego prawnik się spotkali i porozmawiali o umowie. Ustaliliśmy termin spotkania. Pierwsze spotkanie instal odwołał. No trudno wielka firma, więc i pewnie wiele obowiązków. Umówiliśmy się na drugi termin. Idziemy z prawnikiem, a tu prawnika inastalu nie ma bo nie ma czasu...
    Zrezygnowaliśmy z usług tego wykonawcy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A możemy się dowiedzieć jaką cenę za jakie mieszkanie udało Wam się wynegocjować? Byłoby to bardzo przydatne!

      Usuń
    2. Ale ogólnie - SUPER INFORMACJA!!! - sądzę, że bardzo przydatna dla wszystkich zainteresowanych!!! Dziękuję

      Usuń
    3. Prostuje tylko dla wiadomości innych, którzy być może wystraszą się "zasłoniętych okien przez reklamy", że ustawa, niedawno tak zmieniona, zabrania zasłaniania okien.

      "Minister infrastruktury znowelizował rozporządzenie dotyczące warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych. Chodzi o przepisy, które określają zasady zakładania na blokach i kamienicach m.in. reklam wielkopowierzchniowych.

      Nowe przepisy na pewno ucieszą osoby, którym wielkie reklamy zasłaniały widok z okna i blokowały dostęp dziennego światła do ich mieszkań." www.gazeta.pl

      Ciekawi mnie nieznajomość prawa Twojego prawnika...Uważam, że to nie fair zastrzegać sobie możliwość wywieszania bilbordów na ścianach, gdzie nie ma okien albo na balkonach mieszkańców, ale to co napisałeś mija się przede wszystkim z prawem.

      Usuń
    4. Wlasnie kupilam mieszkanie u tych ...... brak mi slow.... niekompetentna firma !!! Jak juz wplacisz pieniazki I podpiszesx pietwsza umowe deweloperska to maja cie w nosie!!

      Usuń
    5. Witam, mogę prosić o szczegóły, które zniechęcają do wystawienia pozytywnej opini na temat tej firmy. Blog działa anonimowo - więc takie informacje dla pozostałych będą bezcenne.
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. też się dopiszę nt Ignatek.
    1. tak to prawda że jest tu cisza i spokój, po budowie drogi nadal tak będzie bo to że bedą o 20km/h szybciej jeździć nie zmieni tego
    2. tak to prawda że instal ma tu działkę i dobuduje jeszcze 7 (SIEDEM) bloków
    3. tak to prawda że do dziś (2,5 roku po oddaniu) ludzie mieszkający w pierwszym bloku mają dziurawy dach i pozalewane ściany (grzyb pleśń itp) - niektórzy jeszcze nie mogą z tego powodu zamieszkać
    Chciałem tam kupić mieszkanie ale - całe szczęście - dzięki zaporowym cenom kupiłem gdzie indziej (obok, 1000zł mniej na m2 i na szczęście brak poważnych usterek) i nie żałuję :) Świetna okolica i tylko 6km do centrum (Lipowa) B-stoku.
    A jeszcze dodam że jeżeli instal bedzie chciał zbudować kolejne bloki - własnie w okolicach tych hałd ziemi to muszą najpierw zbudować nowa kanalizację bo ta która jest już im nie wystarcza - dwa razy w piwnicach mieli gówna po pas, cała okolica zasmrodzona wg mnie to jest dramat co tam sie dzieje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam,

      dziękuję za wypowiedź! BArdzo rzeczowa i konkretna - przyda się na pewno każdemu zainteresowanemu.

      A czy mógłbyś napisać ile dokładnie zapłaciłeś za mieszkanie (bo rozumiem, że w blokach rogowskiego obok) i jakie mieszkanie?

      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dwa razy byłem na osiedlu park jodłowa, oglądając mieszkania, i za każdym razem na każdej klatce schodowej była informacja, że kanalizacja może się psuć, dlatego mieszkańcy mają zakaz wyrzucania gazet, ręczników itp do klozetu! To raczej oczywiste, ale oczywiste jest także to, że kanalizacja się tam notorycznie zapycha.....

      Usuń
  9. Witam,

    1. świetny pomysł z tym blogiem! nawet jeśli są tu wpisy deweloperów to łatwo je odróżnić od reszty ;-)
    2. szukam też mieszkania w Białymstoku i rozpocząłem od Instalu.
    Dla mnie Sonata Park odpada, będzie to ogromne blokowisko a wybudowany budynek jest przy bardzo ruchliwej ulicy. Dla niedowiarków - proszę tam postać o 16-17 albo 8-9 rano... tiry i ciężarówki jadą do hurtowni, które są obok. Oprócz hałasu, jest też inny ważniejszy problem - obok tuż pod oknami wielka stacja transformatorowa...lubię słuchąc świerszczy, kiedy mam otwarte okno wieczorem ale buczenie transformatora... Poza tym są dowody na to, że pole magnetyczne od kabli wysokiego napięcia negatywnie wpływa na zdrowie. Nie wiem kto tym ludziom dał pozwolenie na budowę!
    3. Ignatki - ładna okolica. Dobry dojazd. Budynek A - kompletna klapa - dach do remontu - wada konstrukcyjna. Sprawa parkingu już opisana. Grzyb w garażach...nawet niemiecka cegła go nie przykryje.
    Budynek B podobno lepszy ale i tak mieszkania na wyższych piętrach stoją puste od prawie 2 lat!!! to daje do myślenia...

    OdpowiedzUsuń
  10. Mieszkam w Ignatkach w budynku 3A. W jednej hali garażowej miejsca sprzedane w całości, w drugiej sprzedane...4 miejsca! Reszta wolna. Instal nie wywiązuje się z zobowiązań, nie przeprowadza napraw gwarancyjnych. Wspólnota rozpoczyna walkę w sądzie. Instal nie odpowiada na pisma i telefony. Mało tego, nagle okazało się, że wspólnota jest u Instalu zadłużona na 100 tysięcy. Wystawione są jakieś dziwne faktury od początku 2012 roku. Nie wiadomo czego dotyczą. Były administrator i Instal pewnie prali konkretne pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
  11. W koncu jakis konkretny blog o podlskich developperach.

    Własnie wrocilam z Ignatek, ogladalismy tam mieskznaie 73 m2, 3 i 4 pietro, antresora ( czy jakos tak). Mieszkania cudowne robia wrazenie juz sie umowilismy na piatek na rozmowe z Prezesem.

    Ale z tego co tu widze to moge miec nie lada problem z oknami dachami grzybami itd itp....

    Bardzo prosze o pomoc i opinie czy te problemy sa we wszystkich blokach czy tylko w pierwszym tym wybudowanym, moze kolejne bloki doprecyzowali...??

    Jedyne miejsce i bloki nowe w ktorym moglabym mieszkac no i godza sie na rodzine na swoim. Wiec lepiej byc nie moze!!! :) tylko te dachy...
    Czekam na wszystkie komentarze. Do piatku mam czas!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w której klatce te mieszkania?

      Usuń
    2. Mieszkanie 73 m2 3i4 piętro, to domyślam się, że patrząc na budynek nr 2 od frontu (od klatek schodowych) to będzie w klatce schodowej najbardziej po lewej!

      Usuń
  12. Witam,
    rozmowa nie bedzie z prezesem, tylko z dyr finansowym! Opisze Tobie wszystkie superlatywy budowy z jakich to materiałów najlepszych budowany budynek itp. żeby wirualnie zwiększyć wartość mieszkania! A potem przy negocjacjach cenowych ciężko oskubać,

    Jak możesz to napisz jaką masz ugadaną cenę! To wszystkim pomoże!

    Ja jak oglądałem mieszkania w IGNATKACH - poświęciłem na to ok. 2 h - połaziłem, popytałem mieszkanców - tylko trzeba kilka opinii! żeby wyciągnąc wnioski, ale poczytaj już napisane komentarze... dobrze to o instalu nie świadczy!

    Co do dachu to mieszkańcy potwierdzają, że tylko w budynku nr 1 są wieczne problemy z dachem a w nowszym bud nr 2 jest OK!

    Problemy za to są z miejscami parkingowymi i nie daj się naciągnąć na miejsce za 10 000 - 15 000 zł!!!! Bo to ździerstwo - wszyscy mieszkańcy Jodlowej Ci to powiedzą... Cena powinna być grubo poniżej 10 000.. Zresztą są jeszcze wieczne problemy z kanalizacją. Poczytaj nawet kartki na klatkach schodowych, "żeby nie wyrzucać ręczników itp to sedesu..."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według ciebie normalną praktyką jest wrzucanie podpasek i pieluch do kanalizacji? Skąd ty jesteś? Z Pacanowa?

      Usuń
  13. a oglądałem te same mieszkanie jakiś 6 m-cy temu -72m2, antresola! i cena tylko dla mnie, że nikt takiej na jodłowej nie widział to 4000zł/m2!!! i 15 000 miejsce parkingowe, zrezygnowałem - DROGO!!! jak w temacie powyżej

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, właśnie z mężem zastanawiamy się nad kupnem mieszkania przy ul. Transportowej. Po rozmowach z dyr. ds marketingu, jesteśmy pozytywnie zaskoczeni, w budynku B za mieszkanie 48m ( 3 pokoje) balkon od str. dziedzińca i dwa miejsca parkingowe uzyskaliśmy całkiem przyzwoitą cenę. Wystarczą dobre argumenty i spokojne podejście do tematu. Natomiast niektórzy z Państwa piszą o różnych uchybieniach, wadach itp. wykonawców, proszę napiszcie gdzie jest w 100% doskonale? Rozmawialiśmy z mieszkańcami którzy już mieszkają w budynku A i... okazuje się, że okna są solidne, że obok stojąca stacja nie jest hałaśliwa, że ruch na ul. Składowej nie zakłóca domowej sielance itp. Sama się o tym przekonałam. Gdzie kupić? przy ul. Jana Pawła II? gdzie ruch też jest, gdzie powstaje również/jak ktoś to określił " blokowisko" itp. itd. ....?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, dobry standard. A jeśli chodzi o lokalizację wszędzie blisko. Nowe Miasto jest rozwojowe!!!

      Usuń
    2. Oczywiście, ja już kupiłam mieszkanko właśnie w Sonacie, zapraszam potencjalnych sąsiadów do budynku Symfonia :-) !!!!

      Usuń
    3. Witam, jeśli to nie tajemnica to proszę napisać za ile wyszło mieszkanie i za co... miejsce parkingowe itp.

      oraz ile wyszedł remont od stanu developerskiego do do wprowadzenia?

      Usuń
    4. Budynek B ( Symfonia) jest w trakcie budowy więc remont to daleka droga:-) cenę (za 47m2, piwnicę i dwa miejsca parkingowe i do dyspozycji porady architekta na dwa pomieszczenia) dostaliśmy dobrą po ostrych negocjacjach :-)co do kwoty to wole zachować dla siebie. Teraz mamy czas na "zbieranie" dodatkowych funduszy na wymarzone wnętrze, :-) A Państwo myślą o mieszaniu w budynku B ?

      Usuń
    5. My kupiliśmy dom pod białymstokiem! ale chciałem żeby ludzie na blogu mieli rozeznanie, za ile ludzie kupują nowe mieszkania:

      więc nie zdradzajac szczegółów wyszło więcej niż 5000zł/m2 - wliczając parking i wszystkie dodatki?

      Usuń
    6. po negocjacjach wyszło zdecydowanie mniej. nie stać mnie na taką rozpustę. Gdybym miała tyle pieniędzy to od razu bym stawiała dom na działce ale niestety....

      Usuń
  15. Witam, proszę o podanie "przyzwoitej ceny", wtedy będę mógł się odnieść do komentarza...

    OdpowiedzUsuń
  16. :-) 240 tys. - taniej nie znaleźliśmy. Jeśli ktoś może "coś" doradzić w kwestii mieszkaniowej to proszę o sugestie i rady:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. ale przeciez to 5000zł za 1m2! chyba ze z miejsce parkingowym i piwnicą/bokówką w cenie

    jak nie to za tyle to można szukać mieszkania w CENTRUM!!! czyli Krakowska, Legionowa itp. Kombinat na Krakowskiej ma mieszkania od 5200zł/m2... więc albo ma Pani słaaaby research albo pracuje Pani w Instalu i wprowadza propagandę na forum ;-)

    do konkretów:
    - Transportowa (jak sama nazwa wskazuje) nigdy nie będzie kameralną, cichą ulicą
    - Lokalizacja - początek nowego miasta - to nie oszukujmy się początek prowincji... - bez obrazy dla mieszkańców bo ogrom ludzi szuka takiej lokalizacji
    ALE NIE ZA 5000 za m2!
    - długo nie szukając: JAZ BUD - Antoniukowska - za chwilę będzie super skomunikowana - połączona z obwodnicą itd. Blokowisko ale takie samo będzie w sonacie.. mieszkanie 46m2 Ipiętro 4600zł/m2 = 217000! Bez żadnych neg. cena katalogowa.

    dużo tego jest... mogę podpowiedzieć w paru kwestiach, proszę napisać na priv - e-rutex@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co Pan tam mówi jakie 5000 zł/ m2. Byłam ostatnio w nowym biurze i obejrzałam mieszkania, nie dość, że dobry standard wykończenia to cenowo też jak wszędzie średnio 4500zł /m2. Blok inny, przyjazna ciepła elewacja budynku, klatki ładne i przestronne i naprawdę porządny standard.

      Polecam,
      PS. APROPO LOKALIZAJI, OKNA SUPER NIC NIE SŁYCHAĆ :)
      Właśnie się zastanawiam nad zakupem i wiem, że negocjować ceny jak najbardziej można:)

      Usuń
  18. Tak szanowny Panie, w cenie - dwa miejsca park. i piwnica/ bokówka :-) jak to P. określił-/ pisałam wyżej/ ! Na głowę nie upadlam, nie stać mnie by płacić 5 tys.za metr. I nie pracuję w Instalu! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. 1 miejsce parkingowe mozna policzyc ok. 12 - 15000 (zdzierstwo!) ale przy zakupie 2 to powiedzmy 20 000 za dwa i 5000 za bokowke - to daje 215 000 za mieszkanie - 4480zl/m2 - tak jak pisałem
    JAZ BUD - 4600 bez negocjacji na Antoniuku
    KOMBINAT - I AWP od 4200 zł/m2

    a ja bym zastanowił się nad Zaściankami:
    AZ BUD - szeregówka 67m2- ogrod (wychodek dla psa...) 24m2 - 239 000zł bez neg!
    i olać Truskolaskiego, lepiej uciekać za granice Białegostoku - ponieważ niedługo stolica podlasia zacznie spłacanie zobowiązań zaciągniętych na operę, drogi itp. i podatki nas zeżrą! a tak na luzie, podateczek dla gminy supraśl i spokojny żywot..

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam.W roku 2011 przymiarki robiłam do zakupu mieszkania w Sonacie, wszystko zmierzało w dobrym kierunku do momentu otrzymania propozycji umowy i tu mnie zamurowało(mam wykształcenie prawnicze).Nie wierząc temu co czytam poszłam do zaprzyjaźnionej pani notariusz aby zerknęła w tekst proponowanej umowy.Potwierdziła moje obawy i już więcej do zakupu mieszkania w Sonacie nie wróciłam.Czytajcie umowę i myślcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co wzbudziło Pani wątpliwości w umowie????wszędzie umowy są podobnie sporządzone, ze względu na ustawę deweloperską!

      Usuń
  21. Witam, czego dotyczą te wątpliwości w umowie? Ja nie czytałem a chciałbym wiedzieć na co zwrocić uwagę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również jestem ciekawa....

      Usuń
    2. A gdzie Pani kupiła mieszkanie?

      Usuń
  22. fajne forum, szkoda, że mało ludzi podaje ceny jakie im się udało wynegocjować ...:/ tez zastanawiam się nad mieszkaniem w Sonacie, nie przeszkadza mi gwar ulicy, poza tym wszedzie on jest... Wychowałem się w blokowsku na ZW i chyba jestem do tego przyzwyczajony... Proszę o podanie cen jakie udało Wam się wynegocjować za metr w bloku, który stoi i za ile można wyrwać miejsce parkingowe.... Ja na dzień dzisiejszy stoję na 4 400zł/m2 + miejsce postojowe za 18 000zł

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszędzie jest teraz hałas...ja tez się zastanawiam nad kupnem w sonacie. Bardzo ładny budynek z zewnątrz, widać że projektant się postarał ale jestem ciekawa jak jest w środku. Pewnie zawitam do biura i mam nadzieje, że się dogadam co do ceny i będę mieć wreszcie swoje mieszkanko :)

      Usuń
  23. hej ja kupilem mieszkanie w sonacie i jak narazie jestem zadowolony a co tych wszystkich opisach ze malo zielenia i ze bedzie glosno i wielka przestepczosc to prosze mi powiedziec na jakim osiedlu jest bezpiecznie na kazdym cos sie dziej i chyba wole te osiedle niz bema dziesieciny czy tbs

    OdpowiedzUsuń
  24. miejsce parkingowe powinno byc za darmo mi sie tak udalo

    OdpowiedzUsuń
  25. normalnym powiedzialem ze interesuje mnie to mieszkanie ale jeszcze w cenie parking a ty jakie masz doswiadczenie z sonata ze tak sie dziwisz??

    OdpowiedzUsuń
  26. takie mam doświadczenie ,że za dwa parkingi musiałam zapłacić 16 tys. ..... !!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. hmm to duzo dobrze rozumiem ze kupiles dwa mieszkania ? i ze masz dwa parkingi za 16 tys jak tak to ladnie przeplaciles - szkoda

    OdpowiedzUsuń
  28. jedno mieszkanie i dwa parkingi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a w którym budynku masz te 2 parkingi w tym 1 za darmo ? jak możesz to podaj nr miejsca postojowego . czy boisz się czegoś? my też chcemy tak samo

      Usuń
  29. Ja również jestem zainteresowana kupnem mieszkania w Sonacie, więc chciałabym się dowiedzieć czy miejsce parkingowe jest na pewno wliczone w cenę podaną na stronie internetowej Sonaty oraz konkretnie ilezł można wynegocjować na jednym metrze?Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  30. Trzeba podjechać na negocjację i można się fajnie dogadać co do rabatów i innych bonusów, pójdź i sprawdź sam!

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam Was
    zastanawiam się nad kupnem mieszkania na parterze w ignatkach ze względu na ich dobre przystosowanie do wózków inwalidzkich, nie ma tam żadnych progów i parter nie ma schodów, a prawie we wszystkich innych blokach aby wejść na parter to i tak są schody, dlatego zaciekawiło mnie te miejsce, ale jak poczytałam komentarze to sam już nie wiem

    OdpowiedzUsuń
  32. witam
    Poczytajcie szczegółowo umowę deweloperską Sonata Park. Bloki na Transportowej postawione są na gruncie, który nie jest własnością Instalu. Grunt jest w użytkowaniu wieczystym do 2090 roku. Zapytałem co będzie z tymi blokami po roku 2090. Kobieta, odpowiedziała, że prawdopodobnie użytkowanie wieczyste zostanie przedłużone o kolejne 99 lat. Na pytanie kto za to zapłaci wzruszyła tylko ramionami. Dodała później, że być może mieszkańcy będą mogli odkupić od miasta (właściciela gruntu) tereny na których stoi osiedle. Na pytanie ile to będzie kosztowało uśmiechnęła się tylko i powiedziała, że na pewno nie za symboliczną złotówkę. Ja być może nie dożyję 2090 roku, ale moje dzieci na pewno tak, więc nie chcę im zostawiać kłopotu. Poszukam mieszkania z pełnym prawem własności.

    OdpowiedzUsuń
  33. SUPER KOMENTARZ!!! Dziękuję za wypowiedź! Mam nadzieję, że przysłuży się zainteresowanym zakupem w Instalu. Samo użytkowanie wieczyste winno być przedłużone po 99 latach na kolejne 99 lat ale masz rację własność to własność!!! Nie wiemy kto będzie rządził za 90 lat a przepisy rządzący mogą zmienić momentalnie mając większość, więc po co ryzykować..

    OdpowiedzUsuń
  34. za 99 lat będzie rządzić kostucha i grabarz. nie podoba się , to idź na ul. produkcyjną lub os. kluka

    OdpowiedzUsuń
  35. u mnie znajomi na ul. Bacieczki w bloku przekształcili grunt na własność. Cena zależy od powierzchni mieszkania, 54 m2 wyszło im z miejscem piwnicą 750 zł i maja własność :) wszystko się da zrobić dlatego jak podoba wam się miejsce ten koszt w porównaniu do zakupu mieszkania jest znikomy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak... tylko że prawnie 100% mieszkańców musi sie zgodzić na przekształcenie, a jak to widzisz przy ilości mieszkańców ok 400? Poza tym drugim warunkiem jest to, żeby żaden mieszkaniec nie miał w swoim mieszkaniu zarejestrowanej firmy, bo jeśli choć jedna osoba ma, to już też nie można przekształcić tego prawa użytkowania we własność. A przecież często się rejestruje firmę na swój adres prywatny...

      Usuń
  36. Ja oglądałem mieszkanie o Rogowskiego zachodnia/pogodna ... ale jednak trudno z nimi negocjować, za mieszkanie ok 54m2 dostałem cenę 4760 za m2 w mieszkaniu 3 pokojowym (łącznie z piwnicą i miejscem parkinogwym).. ale dla mnie to za dużo. Oglądałem mieszkanie w Symfonii - niestety głośno od strony składowej, ale jedno mieszkanie mi sie spodobało, 2 pokojowe, 43m wyjściowa cena ok 210 tys. Ciekaw jestem ile z tego da się wynegocować? I ponoć za miejsce parkingowe 18 ts zl - szok!!! Jedna róznica to mieszkania na transportowej to chałtura w porównaniu do wykończenia rogowskiego - naprawde mozna zauważyć różnicę. Trochę przerażają mnie tu opinie o grzybach itp. Czy ktoś z Państwa mieszka juz trochę na osiedlu Sonat? Czy ktoś mógłby cos powiedziec na temat ścian, grzyba, okien? I ile Wam się udało wytargować? Mam zamiar jeszcze pojechac obejrzeć Jazbudd na antoniuku - ale tam salon jest kiszką, także mamy iezbyt pozytywne odczucia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na transportowej okna super, wszyscy mieszkańcy je chwalą, brat mieszka w Etiudzie i nic nie słyszał o żadnej pleśni, czy grzybie na ścianach. Poza tym wygląd zewnętrzny osiedla na transportowej jest o niebo lepszy niż tego na pogodnej/zachodniej. Rogowski ma ładniejsze wykończenie klatek i to wszystko, z zewnątrz te bloki nie są wcale ładne. Poza tym poczytaj sobie opinie o inwestycji pogodna/zachodnia na stronie mysasiedzi.pl wtedy chyba szybko zdecydujesz się na transportową. A zniżka w sonacie to ok. 8-10% od wszystkiego (mieszkanie +m. parkingowe). Polecam umówić się na spotkanie w sonacie.

      Usuń
  37. A czy ktoś może powiedzieć jak Instal robi dachy? w sensie czy np na transportowej warto kupować mieszkanie na ostatnim piętrze. Czy zdarzało się że sufit zimą przeciekał? Może ktoś z jodłowej się wypowie pod tym względem, bo to pewnie taka sama jakość?

    OdpowiedzUsuń
  38. AAA i ile sie ma gwarancji np na przeciekanie dachu, czy ktoś sie orientuje?

    OdpowiedzUsuń
  39. Hey
    Blok rzeczywiście jest o wiele ładniejszy od reszty w mieście.
    Byłem w biurze to wiem, że czynsze są też niskie a to duży plus..
    Im wyżej weźmiecie to ciszej ale fajny widok..
    Ja właśnie jestem w trakcie wybierania mieszkania w Sonacie i zapowiada się fajne , przyjemne osiedle.Ale dzwońcie lub idźcie do biura i na pewno coś znajdziecie dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  40. Bloczki są ładne wizualnie, o jakosci Instalu lepiej swiadcza Ignatki i Prowiantowa. Byłem na dniach otwartych ze 2 tyg. temu, ludzi nie za wiele. W biurze klika dziewczyn z obsługi, mówią ze tylko sam kierownik bud. oprowadza, one nie, zostawiłem nr tel. żeby zaczekac i obejrzec mieszkanie. Pochodzilismy po osiedlu - wrażenia:
    - od Składowej/Transportowej hałas samochodów, ruchliwe skrzyzowanie
    - od Magazynowej magazyny, samochody, halasliwe klimatyzatory/wentylatory (byla niedziela wiec wszystko zamkniete, wyobrazam sobie w tygodniu co tam sie dzieje)
    - od Transportowej świerszczaca stacja transformatorowa
    - od tyłu gruzowisko które przez nastepne lata ma sie przekształcać w blokowisko - atrakcje na lata zapewnione z okien

    Także troche mi sie odechciało lokalizacji. Szczególnie za taka kase - prawie 5 tys to mega przesada, za tyle to chodza mieszkania w samym city,
    Nawet nie pełna własnosc gruntu wiec co roku trzeba płacic dzierzawy pare setek, nie wiem jak za parkingi ale pewnie tam za dzierzawe tez kilka setek rocznie, no i kiedys ew. wykup pewnie tez darmowy nie bedzie
    Ceny wg mnie powinny byc w granicach 4 tys, zreszta sprzedaz w oddanych do uzytku blokach świadczy ze nie tylko ja tak uwazam..

    No i tak łazimy godzine (mieli zadzwonic orientacyjnie po ok. 30 min) zachodzimy do biura, babka mówi że jeszcze trzeba zaczekac.. hmm.. ok. łazimy jeszcze pół godz. nikt nie dzwoni, spadamy.. Dodam tylko ze nikt nie zadzwonił w ogóle... Jesli buduja tak samo jak organizuja dni otwarte.... Na pewno tam kupie)))

    OdpowiedzUsuń
  41. Ktoś może ostatnio kupował mieszkanie na Transportowej i mógłby powiedzieć ile mu udało się stargować z ceny podanej na stronie dewelopera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłem mieszkanie na transportowej prawie 60 m2 niestety do targowania to lepiej kilo soli zjeść.

      Usuń
    2. Witam, mogę prosić o szczegóły, które zniechęcają do wystawienia pozytywnej opini na temat tej firmy. Co udało się wytargować (np. miejsce parkingowe, schowek), jaka była cena ostateczna? Blog działa anonimowo - więc takie informacje dla pozostałych będą bezcenne.
      Pozdrawiam

      Usuń
  42. Witam, a kim pan jesteś panie rutkowski, że pan tak instalu nienawidzisz? Moze dla jakiegos dewelopera pracujesz?Ja kupiłam mieszkanie w sonacie i wszystko jest wporzadku. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Źle Pani odbiera moje intencje, ja nikogo nie nienawidzę ani dla nikogo nie pracuję a blog służy jedynie wymianie opinii na temat developerów. Jeżeli Pani nie pasuje forma retoryki na blogu - proszę tu nie zaglądać a nie pisać głupie komentarze nic nie wnoszące do dyskusji.

      Ewentualnie żeby przyćmić trochę formę swojej wypowiedzi proszę napisać jak udało się kupić mieszkanie w sonacie: jaka cena, jakie dodatki (miejsce parkinkowe, bokówka...) czyli informacje przydatne dla kolejnych klientów INSTALU, które mogą być pomocne. Chyba że Pani pracuje dla instalu i chce wybielić pewne ich poczynania........

      Usuń
    2. Ile udało się Pani wynegocjować od ceny podanej na stronie?

      Usuń
  43. Dla nikogo nie pracuję, ale pan wyraźnie ma za cel zniechęcenie do tej firmy. Ja tego nie rozumiem bo jestem zadowolona z zakupu i zamierzam polecic te mieszkania swojej rodzinie. A zapłaciłam w mojej opinii bardzo korzystnie bo zdeptalam caly bialystok i uważam że w sonacie jest najwyzszy standard. udalo mi się wynegocjowac rabat o wartosci miejsca postojowego, trzeba przygotowac sie do rozmowy, umówić ja oceniam że są elastyczni w negocjacjach chyba najbardziej profesjonalna obsluga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co do profesjonalizmu jak dla mnie bardzo bardzo dalecy od tego (oczywiscie to moje subiektywne zdanie, zeby nie bylo..). Zamiast bezsensownie zachwalac stosujac jedynie forme ataku prosze podzielic sie co tak pania zachwycilo i urzeklo, jaka byla super cene etc. (chyba że jest pani nudzaca sie pania z obsługi instalu..)

      Usuń
  44. ja również polecam mieszkania w Sonacie, kupiliśmy chyba jedno z najlepszych rozmieszczeń w całym budynku. A co do ceny to szczerze warto negocjować, zejście do ceny MDM nie jest problemem, tylko pamiętajcie, że przy MDM nie można ceny miejsca postojowego wliczyć w kredyt

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam,kupiłem mieszkanie w Sonacie w budynku C,po negocjacjach cena mieszkania została obniżona jak również miejsce parkingowe dostałem gratis .

    OdpowiedzUsuń
  46. planuje kupic mieszkanie w sonacie ale mam kilka wątpliwości. 1. Cena. Prawie 5000 za metr to troche za dużo. Czy da się ją negocjować? Czytam tutaj, że się da ale nikt nie pochwalił się o ile zszedł z podanej ceny. Pozatym, bloki są stale oświetlone z zewnątrz. Dookoła też jest ładnie, Czy nie przyczynia się to do wysokiego czynszu? Ile on wynosi w jakich metrażach? 2. Lokalizacja. Prawdą jest że w okolicy są sklepy, szkoły itp i to jest plus ale na ulicy Składowej jest duży ruch i hałas. Czy bardzo to słychać w mieszkaniach? Tak samo od strony magazynów. Druga sprawa to to że bloki stoją blisko siebie. Mieszkania są głównie jednostronne. Czy w tych z oknami skierowanymi do środka nie jest ciemno? 3. Wykończenie. Jak naprawdę jest z tym wykończeniem? Słyszałem o kiepskich oknach, pękających tynkach, czy to prawda? Polecacie zakup mieszkania w Sonacie?

    OdpowiedzUsuń
  47. Oczywiście, że cenę da się negocjować ok. 10%. Polecam umówić się na spotkanie, można się miło zaskoczyć. Czynsze są moim zdaniem naprawdę niskie. Hałas oraz to czy w mieszkaniu jest jasno można ocenić oglądając wybrane mieszkanie, codziennie od 7 do 15 i w soboty chyba do 12. Kiepskie okna? Akurat każdy uważa, że okna są w porządku, zatem nie wiem od kogo mogłeś to słyszeć. Nie słyszałam o pękających tynkach. W moim mieszkaniu jak też u mojego brata jest wszystko w porządku, przynajmniej na razie. (Brat mieszka w Etiudzie i do tej pory sobie chwali to mieszkanko).

    OdpowiedzUsuń
  48. jak zwykle nic konktretnego, czuje że wypowiedzi jak ta powyższa sformułowana jest przez Panią z Instalu z biura sprzedaży - jak ktoś mnie pyta co za ile kupiłem to odpowiadam konkretnie na pytanie a nie okrężnymi drogami namawiam do zakupu!!!

    Czy ktoś się ze mną zgodzi?

    OdpowiedzUsuń
  49. Jaka Pani z Instalu? Każdy kto jest zadowolony to od razu musi być z Instalu? Przecież to jest jakieś nienormalne. Chyba 10% zniżki to jest konkretna odpowiedź! Każdy sobie weźmie mieszkanie jakie mu się podoba i odejmie 10% i będzie miał konkretną cenę!!! Czyli odpowiedź na temat!

    OdpowiedzUsuń
  50. przy korzystaniu z MDM mozna negocjowac cene?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ale niewiele.

      Usuń
    2. jeżeli korzystasz z MDM to poprostu dostaniesz cenę taką jaka obecnie jest wymagana przez bank, nic niżej się nie da, ja jestem zadowolony z zakupu

      Usuń
  51. Cene da się negocjować, do MDM też spoko, ale trzeba kupić miejsce postojowe co może troche zrazić. Obsługa w biurze sprzedazy na transportowej fatalna. Jedna z Pań to w ogóle nie wiem co tam robi, jest niekompetentna. poza tym niuansem mysle ze sonata jest godna polecenia. fajne osiedle sie tworzy i czynsze niskie.

    OdpowiedzUsuń
  52. Polacy słyną z tego, że potrafią tylko narzekać... Czy wam ludzie sprawia to radość lub satysfakcję? Najprościej jest oceniać ludzi po pozorach, po jednej wizycie, po pierwszym spojrzeniu. Pisałem to już na innym forum - napisze i tu - nie można nic zarzucić kobietom z biura na Transportowej! Dwa razy spędziłem w tym biurze prawie po 30 minut (czekałem w kolejce, był spory ruch). Ludzie przychodzili w przeróżnych sprawach - od szukania mieszkań, po pisma bankowe, odbiory mieszkań, projekty instalacji, usterki, czynsze - każdy dostał odpowiedź, kobiety pomogły w każdej sprawie. Mają podzielone obowiązki, nie jest tak, że każda ma znać się na wszystkim ("jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego"). Jedna zna się bardziej na bankach, druga na sprawach technicznych i projektach. Duży szacunek dla nich, że praktycznie wszystko potrafią ogarnąć, każdemu pomogą.
    P.S. W pierwszej kolejności popatrzmy na siebie - dopiero później oceniajmy innych.

    OdpowiedzUsuń
  53. Uderz w stół a nożyce się odezwą...
    Wiem, że krytyka boli... ;-)
    Jednak tak działa ten blog, można chwalić/krytykować - każdy może się wypowiedzieć.
    Proszę przeczytać pierwsze dwa zdania z samego początku posta, ja miałem takie wrażenie ktoś inny mógł mieć inne..

    OdpowiedzUsuń
  54. ciekawe jak Panie z biura skomentują ten artykuł - http://www.podlaskie.strefabiznesu.pl/artykul/politechnika-wroclawska-chce-65-mln-zl-od-instalu-bialystok-firma-mowi-nie
    Może ceny mieszkań pójdą teraz w dól, bo wolna kasa może być bardzo potrzebna..)) A mówiły jaskółki że niedobre są spółki))

    OdpowiedzUsuń
  55. artykuł jest tak skonstruowany, że odnoszę wrażenie o niewinności Instalu.. w tej sprawie ale różni ludzie piszą artykuły i nie zawsze z zachowaniem neutralności dziennikarskiej - zobaczymy co sąd zadecyduje za jakieś 10 lat! hihi, bo nie sądzę, że szybciej się zorganizują (biegły te sprawy).

    OdpowiedzUsuń
  56. czy opłaca się kupować mieszkanie w programie MDM?

    OdpowiedzUsuń
  57. OPŁACA SIĘ NA TYLE, ZE MA SIĘ MIEJSCE POSTOJOWE. ZAKŁADAJĄC ZE DOFINANOWANIE DO MIESZKANIA TO KWOTA X A ZA PODOBNĄ KWOTĘ X BIORĄC MDM DEWELOPERZY PRZYMUSZAJĄ DO KUPNA MIEJSCA POSTOJOWEGO. WIEC Z MDM CZY BEZ JEDEN CH...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez MDM też jest konieczność kupna miejsca postojowego. Prawo wymusza na deweloperach budowę tylu miejsc postojowych ile jest mieszkań w budynku. Jeżeli komuś nie sprzedadzą miejsca postojowego to komuś innemu muszą sprzedać dwa żeby miejsce nie stało puste.

      Usuń
  58. No to instal postawi nowe bloki na Jurowieckiej na terenie Jagiellonii

    OdpowiedzUsuń
  59. JA OSOBISCIE MIESZKAM NA OSIEDLU IGNATKI NA UL.JODŁOWEJ 3 I POWIEM WAM JEDNO .
    INSTAL TO PORAZKA ,BUDOWALI BLOK 4 LATA TEMU I ZABETONOWALI KANAŁ WENTYLACYJNY W MIESZKANIU .CZY TO JEST NORMALNE ? KTO O ZDROWYCH ZMYSŁACH WYLEWAJAC STROP PRZY BUDOWIE BLOKU NIE ZAKŁA STYROPIANU ABY NIE ZALAC KANAŁU WENTYLACYJNEGO ? TO SA BUDOWLANCY - SPECJALISCI ? CO ZA CZYM IDZIE MIESZKANIE Z ZABETONOWANA WENTYLACJA POSZLO DO SPRZEDAZY , A W CALOSCI CALY BLOK NIEPOWINIEN BYC WOGULE ODEBRANY I ODDANY DO UZYTKU. ZAPYTAM ZATEM GDZIE BYŁ KOMINIARZ I INSPEKTOR NADZORU BUDOWLANEGO ? ŚMIECH I KPINA I ŻENADA . PO DRUGIE ZLE WSTAWIONE OKNA U SASIADKI I CIEKNACY DACH POWODUJE PLESN I GRZYB . NIE RADZE I NIE POLECAM KUPOWAC TU MIESZKANIA ZOSTALO CHYBA Z 15 MIESZKAN WIEKSZYCH .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A znasz netykietę? A znasz zasady ortografii? Nic dziwnego, że dla takiego bubla nawet zbetonowano kanał wentylacyjny. A może wcale go nie zabetonowano?

      Usuń
  60. Planuje zakup mieszkania w Sonacie w budynku Symfonia. Zawsze wydawało mi się, że w takim wielkim bloku będzie można przyczepić się do wielu rzeczy bo łatwo o fuszerkę. Po pierwszej wizycie bardzo się zdziwiłem jakością wykończenia. Już od wejścia wysokie klatki schodowe dają wrażenie że wchodzi się "nie byle gdzie". Super windy, fajniejsze niż w budynku A. Duże okna i szklane balustrady. Jeżeli mamy w standardzie takie smaczki wiadomo, że to wszystko kosztuje. Do tego kameralny dziedziniec. Spoko zdziwiłem się. Jestem umówiony na rozmowę w sprawie ceny i dam znać ile udało mi się wytargować.
    JerzyK

    OdpowiedzUsuń
  61. Witam
    Piszę do Państwa którzy orientują się w temacie o cenę miejsca parkingowego ? Dlaczego ceny wahają się za miejsce od 18 do 28 tysięcy, w czym jest problem ?

    OdpowiedzUsuń
  62. Witam,
    byłem ostatnio na negocjacjach w Sonacie. Wcześniej rzeczywiście były miejsca postojowe za 18.000, ale zostały już dawno sprzedane. Została tylko hala za 28.000. Sam widziałem rzut wyprzedanych miejsc postojowych wiec to prawda.

    OdpowiedzUsuń
  63. Jak dla mnie kosmos.. - kawałek posadzki 28tys zł chyba developerzy korzystają na tym, że MDM wymaga zakupu mieszkania z miejscem postojowym, ciekawe co na to UOKiK? Ja interesowałem się doliną cisów, tam nie ma miejsc postojowych ale garaże - ceny od 25 do 40 tys... ale to już garaż a zejść można ponoć na 15-18tys. no i miejsce nie tyko na ato jest a jeszcze na jakis regał na "słoiki" ;-)

    OdpowiedzUsuń
  64. Za 18.000 zł były miejsca postojowe ale przynależne do mieszkania , czyli oddzielnie się ich nie sprzeda tylko z mieszkaniem, sam takie kupiłem. Na kondygnacji -1 są stanowiska po 28.000zł z oddzielnym aktem notarialnym, takie stanowisko możesz sprzedać w każdej chwili dla kogoś innego. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  65. spoko, miejsce parkingowe w Warszawie na mokotowie 34400 zł:
    http://www.grupa-eco.pl/realizacje/3-Hubertus
    u nas 28 tys. zł
    negocjujcie bo aż krew zalewa co za ceny oni wymyślają!!!

    OdpowiedzUsuń
  66. bloki ładne , ale.... za blisko okna sąsiadów , akustyka beznadziejna, słychać co robi sąsiad , o czym rozmawia np. przez komórkę , kąpie się lub pierze , jaki ogląda film. może development pomyśli zanim wybuduje kolejne bloki . BLOK NA BLOKU TO NIE TO !

    OdpowiedzUsuń
  67. Nie polecam Sonaty. Mieszkania są zimne a okna do kitu. Dyrektorek K. to tylko wychwala swój bubel bo ma dużą prowizję a z ceny nie chce zejść. W budynku B powinna być telewizja naziemna cyfrowa ( obowiązek ) a nie ma. Kto chce kupić dlatego odradzam. Uważajcie na umowę przedwstępną bo faworyzuje tylko Instal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do ntc to liczy sie data wydania pozwolenia na budowę a nie data budowy bloku,Instal otrzymał pozwolenie na budowę osiedla przed zmianą przepisów i dlatego niema instalacji do tv ntc i sat

      Usuń
    2. Dokładnie tak, jak ktoś nie ma pojęcia o przepisach to niech nie opowiada bzdur...
      Ja zastanawiam się nad kupnem w Sonacie oglądałem 2 mieszkania na dniach otwartych, całkiem fajne szczególnie te przeszklenia. Jeszcze raz zawitam żeby porozmawiać o cenie chyba to z Dyrektorem..

      Usuń
  68. Witam ja kupiłem w SonataPark mieszkanie i narazie jestem zadowolony. Zeszli z ceny miejsca bo wpłacałem dość szybko gotówką.

    OdpowiedzUsuń
  69. Nie warto. Może do czasu kupna mieszkania wszystko wygląda dobrze. Ale potem jest wszystko pod górkę. Cokolwiek się dowiedzieć albo załatwić to trzeba się nachodzić i nadzwonić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co masz na myśli ?

      Usuń
    2. To co napisałem. Po kupnie mieszkania ciężko jest cokolwiek tam załatwić. Naprawa prostych usterek trwa miesiącami.

      Usuń
  70. NIE POLECAM mają niepoważny stosunek do klientów formalności u nich trwają miesiącami!

    OdpowiedzUsuń
  71. Podpisalam umowę przedwstępną w Sonata na mieszkanie w budynku Aria. Teraz mam ogromne wątpliwości. Czy mogę odstąpić od tej umowy i wnieść o zwrot pieniędzy??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem również w podobnej sytuacji, również rozważam rozwiązanie umowy, możesz powiedzieć jak się zakończyło to u Ciebie?

      Usuń
  72. Bardzo prosimy o wiecej detali, jakie ma Pani watpliwosci i z czego wynikaja? To bedzie bardzo pomocne dla pozostalych zainteresowanych zakupem nieruchomosci w Instalu.

    OdpowiedzUsuń
  73. Decyzja podyktowana głównie nieciekawą lokalizacją i brakiem zieleni. Wizja budowy kolejnych 7 "wieżowców" również mnie zniechęciła. Na bieżąco monitoruję kolejne inwestycje mieszkaniowe w mieście i dochodzę do wniosku że os. Bacieczki zdecydowanie wygrywają z Sonatą. Mam również wrażenie, że Sonata ma spory problem ze sprzedażą mieszkań.

    OdpowiedzUsuń
  74. Ja wyglądam przez balkon i widzę dużo zieleni i fajny dziedziniec a może kopiłeś mieszkanie z widokiem na hurtownie?
    Polecam Sonatę

    OdpowiedzUsuń
  75. nikt nie każe wam kupować , więcej przestrzeni będzie dla tych co już kupili.

    OdpowiedzUsuń
  76. Ja też uważam, że jest ok. Detalami Sonata bije na głowę konkurencję. Mieszka mi się jak dotąd dobrze i moi znajomi też zamierzają kupić za moim przykładem.

    OdpowiedzUsuń
  77. U mnie pojawił się problem z drzwiami balkonowymi ale bardzo szybko rozpatrzono usterkę. Napisałem pismo i w ciągu tygodnia pojawił się fachowiec w celu regulacji stolarki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja od kilku tygodni czekam na regulację rolety. Najwyraźniej miał Pan szczęście że tak szybko się Pana usterką zajęli - z powyższych komentarzy widać że zwykle trwa to dużo, dużo dłużej

      Usuń
  78. U mnie pojawił się problem z niedziałającą wentylacją. Zgłosiłem 31 marca. Naprawili na początku lipca... . Przed kupnem radzę się poważnie zastanowić, pochodzić, popytać ludzi. Np. pod jedną z klatek od kilku tygodni jest plama po wymiocinach której nikt nie sprząta.

    OdpowiedzUsuń
  79. Czy ktoś wie coś na temat inwestycji handlowo - usługowej MD1 na naszym osiedlu?

    OdpowiedzUsuń
  80. Nie polecam, z zewnątrz blok w miarę fajny, w środku wykończenie tragedia, groszek na ścianach na klakach jest położony masakrycznie krzywo, brudno,

    OdpowiedzUsuń
  81. zamiast pozostałych 5 budynków będzie galeria

    OdpowiedzUsuń
  82. nie polecam , jest zmiana zagospodarowania , ale nie jest podana do wiadomości mieszkańców i na stronie sprzedażowej Sonaty

    OdpowiedzUsuń
  83. Ja słyszałam, że mają powstać jeszcze tylko 2 bloki. Proszę o informację czego dotyczą zmiany w planach zagospodarowania przestrzennego?

    OdpowiedzUsuń
  84. ma być galeria handlowa, to będzie kameralnie

    OdpowiedzUsuń
  85. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  86. Witam wszystkich prosze o podpowiedź zarezerwowałem mieszkanie w sonacie 44,18m cena z miejscem postojowym ok 220 tyś zł czy to jest dobra cena i czy warto kupic to mieszkanie? Napiszcie jakie są prolemy w budynku Symfonia i na co mam zwrócić uwagę w mieszkaniu jak i przy podpisaniu umowy.O co chodzi z czynszem? Czytam wypowiedzi i dużo jest negatywnych,zaczynam sie zastanawiac nad kupnem.

    OdpowiedzUsuń
  87. Witam,

    Mam do Was pytanie odnośnie czynszu, mieszkam sobie na Transportowej 2C i mam strasznie duży czynsz, rozumiem, że okres grzewczy się zaczął ale bez przesady. Dodam, że mieszkam od nie dawna, chciałbym się dowiedzieć jak to jest z tymi czynszami, czy są potem jakoś rozliczane, bo to trochę chore aby cała opłata wynosiła ponad 500 zł.
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  88. wspólnota i macie taniej. odłączyc się od Instalu - Sonaty

    OdpowiedzUsuń
  89. Szanowni mieszkańcy. Macie kochane dzieci , ale nie pozwalajcie ,żeby niszczyły trawniki, krzewy lub obijały murki czy ogrodzenia. Dach garażu to nie plac zabaw,

    OdpowiedzUsuń
  90. W Symfonii jest mieszkanie zamienione na hotel sonata park. nie było o tym przy zawieraniu umowy zakupu,

    OdpowiedzUsuń
  91. Mamy piękne osiedle ....3 bloki. Instal sprzedał tereny. A gdzie zielone , kameralne osiedle? Rutkowski wybuduje 7 piętrowe apartamenty, a my wyrolowani.

    OdpowiedzUsuń
  92. Bardzo piękne osiedle inaczej.brak zieleni, brak ciszy kameralnej obiecanej ,problemy z wyjazdem z osiedla.brak chodników,droga przelotowa z firm.A co będzie jak wprowadzą się mieszkańcy Rutkowski? I droga sprzedana na własnosc rutkowski. Brak miejsc parkingowych. Jedno wielkie oszustwo. Wstydzę się ,ze tu mieszkam.

    OdpowiedzUsuń
  93. Witam , czy zakupil ktos mieszkanie od dewelopera rudnickiego na antoniuku ?
    Slyszalem , ze sa tam problemy z wlasnoscia gruntu . Posiada ktos wiedze na temat tej inwestycji ?

    OdpowiedzUsuń
  94. Witam, czy znacie forum mieszkaniowe. Ceny rabaty gdzie warto nie warto kupowac w bialymstoku/. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  95. Zobaczcie ile to niełatwych decyzji przed tymi co decydują się na zakup własnego mieszkania. Najpierw wybór mieszkania; jakie, gdzie i za ile. A jeszcze często wiąże się to z wzięciem kredytu, to też mnóstwo formalności.

    OdpowiedzUsuń
  96. Bardzo ciekawie napisane. Super wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  97. Bardzo konkretnie napisane. Super artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  98. Sam zakup mieszkania to już jest dość poważna sprawa i oczywiście najlepiej jest zrobić to rozważnie i bez pośpiechu. Ja właśnie w taki sposobów znalazłem świetne mieszkanie w Gdyni od dewelopera https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-gdynia.html w którym już mieszkam od pewnego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  99. W porównaniu do cen z 2021 to tamte kwoty wydają się bardzo małe. Niestety ceny nieruchomości będą zapewne stale rosły, dlatego warto nie ociągać się i kupować.
    https://tradebest.pl/

    OdpowiedzUsuń